KSeF
Krajowy System e-Faktur (KSeF) jest systemem teleinformatycznym służącym w szczególności do:
• wystawiania, otrzymywania, dostępu, przechowywania faktur ustrukturyzowanych oraz
• nadawania, zmiany lub odbierania uprawnień do korzystania z KSeF
Co to jest e-Faktura?
To zgodny z wzorem plik XML, przesłany do systemu KSeF, któremu został nadany unikalny numer. Każdej wystawionej w KSeF fakturze system przydziela automatycznie unikatowy numer identyfikujący (numer KSeF). W KSeF znajdzie ją odbiorca (podatnik posiadający NIP) i tu jest archiwizowana przez 10 lat. Nie wysyła się jej mailem, nie drukuje (poza ustawowymi wyjątkami), nigdy się już nie zniszczy ani nie zginie.
Do wystawiania faktur w KSeF niezbędny jest internet. W przypadku niekorzystania z internetu jedną z opcji jest nadanie uprawnień innej osobie do wystawiania faktur np. pracownikowi biura rachunkowego.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2076)
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2021 r w sprawie korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (Dz. U. z 2021 r. poz. 2481) ze zmianami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2667 oraz Dz. U. z 2023 r. poz. 1760)
Więcej informacji o KSeF oraz wiele różnych poradników oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania można znaleźć na stronie Ministerstwa https://ksef.podatki.gov.pl/
